Kökleşik olarak demografik bilgilere için yapılmaktadır fakat internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak derunin Google Analitik platformunun şehir analizleri derunin sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi araç ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da şehir izleme kimliğini sitenize koymak yerinde olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, meslek, gelir ve ilişki alanları gibi değmaslahatkenleri belirleme edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz
Müşterileri farklılaştırma, onların maslahatletmeniz derunin farklı değerlere iye olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En kıymettar olan müşterilerden almak suretiyle, bir sıralamada olmak, çabaların en çok üstünlük sağlamlayacağı kesime yöneltilmesine imkân sağlamlar. Böylece müşterinin değerine ve gereksinimlerine odaklanacak pres davranışını web sitenizde sağlamak güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlamlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki özen, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En erdemli etkinliği, muvafık maliyette yapma zorunluluğu bir şirket derunin kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web şehir teriminin alıcı merkezli son yıllarda yaneşeliığı trampa fiilen inanılmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel süreç olarak bakıldığında 1990’li yılların “ne bulursam onu kızılırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Bildirme ekonomisinin ön planda olduğu bu dönemlerde web sitelerinde mevki düzlük ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, müstehlik tercihlerinin son plana atılmasına ortam hazırlıyordu. Ardından 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve özen çeşitliliği artmaya temelladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu mezeım” biçiminde değmaslahatti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki gelişmelerle yan yana çıktı “ne istersem onu kızılırım” dönemi temelladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç üs puan yüce gösteriş oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği inanılmaz biçimde arttı ve müşterilerin tercih muhtemellıkları çoğaldı.
▬ Marifet ve muhabere teknolojilerini işleyen kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok kolay erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik yapılar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım hatına değin iş proseslerini değmaslahattirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan muvasala kabil oldu.