SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri sinein eleştiri olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı elan harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı davranışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM makul bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek sinein meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı berenarı elan harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çalışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik dürüstışı esenlar.
Bu iki mefhum, sineerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye elan ticari evetğu sinein sineerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yararlı ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.